نظام تجارة الرقيق
سبارتاكوس التعليمية.
نظام المزارع.
في القرن ال 17 بدأ الأوروبيون لإقامة مستوطنات في الأمريكتين. وأصبح تقسيم الأراضي إلى وحدات أصغر تحت الملكية الخاصة يعرف بنظام المزارع. بدءا من ولاية فرجينيا انتشر النظام إلى مستعمرات نيو إنغلاند. وكانت المحاصيل التي تزرع في هذه المزارع مثل التبغ والأرز وقصب السكر والقطن كثيفة العمالة. وكان العبيد في الحقول من شروق الشمس إلى غروبها وفي وقت الحصاد فعلوا ثمانية عشر ساعة يوم. وعملت النساء نفس الساعات التي كان من المتوقع أن يستمر فيها الرجال والنساء الحوامل إلى أن يولد طفلهن.
وقد ذهب المهاجرون الأوروبيون إلى أمريكا لامتلاك أرضهم الخاصة، وكانوا يترددون في العمل لصالح الآخرين. وقد تم إرسال المدانين من بريطانيا ولكن لم يكن هناك ما يكفي لتلبية الطلب الهائل على العمل. ولذلك بدأ المزارعون بشراء العبيد. في البداية جاء هؤلاء من جزر الهند الغربية ولكن بحلول أواخر القرن 18th جاءوا مباشرة من أفريقيا وأنشئت أسواق العبيد مشغول في فيلادلفيا، ريتشموند، تشارلستون ونيو أورليانز.
وكان معدل الوفيات بين العبيد مرتفعا. وبغية استبدال خسائرهم، شجع مالكو المزارع العبيد على إنجاب أطفال. وبدأ الحمل في سن الثالثة عشرة تقريبا، ومن المتوقع أن يكون لدى النساء العبيد أربعة أو خمسة أطفال. ولتشجيع التحمل، وعد بعض أصحاب السكان النساء بالعبودية بحرية بعد أن أنجبن خمسة عشر طفلا.
المصادر الأولية.
(1) هنري كلاي بروس، تسعة وعشرون عاما عبد (1895)
وخلال موسم المحاصيل في ولاية فرجينيا، عمل الرجال والنساء من الرقيق في الحقول يوميا، وتم السماح للإناث اللواتي يرضعن بالرضاعة أن يأتوا إليهن ثلاث مرات في اليوم بين شمس الشمس والشمس، وذلك بهدف تمريض أطفالهن، تركت في رعاية امرأة مسنة، كانت مكلفة برعاية هؤلاء الأطفال لأنها كانت قديمة جدا أو ضعيفة جدا بالنسبة للعمل الميداني. وكثيرا ما تعين على هؤلاء المسنات رعاية وإعداد وجبات الطعام لجميع الأطفال الذين هم في سن العمل. كانت مؤثثة مع الكثير من الطعام الجيد، وسليم من قبل سيد، الذي تولى عناية خاصة لنرى أنه تم طهيها بشكل صحيح وخدم لهم كلما رغبت في ذلك. في مزارع كبيرة جدا كان هناك العديد من هؤلاء النساء المسنات، الذي قضى ما تبقى من حياتهم رعاية الأطفال من النساء الأصغر سنا.
خلال فصل الصيف، في ولاية فرجينيا وغيرها من الولايات الجنوبية، العبيد عندما تهدد أو بعد العقاب سوف الهرب إلى الغابة أو مكان اختباء آخر. ثم أطلق عليهم اسم الهاربين، أو الزنوج الهارب، وعندما لا يتم القبض عليهم سوف تبقى بعيدا عن المنزل حتى يقودها الطقس البارد.
آمل من ما قلته عن & كوت؛ الهارب، & كوت؛ أن قرائي لن يشكلوا الرأي القائل بأن جميع الرجال الرقيق الذين تخيلوا أنفسهم تعاملوا بقسوة هربوا، أو أنهم كانوا كسولين جدا للعمل في الطقس الحار وأخذوا إلى الغابة، أو أن جميع سادة كانت وحشية جدا أن عبيدهم كانوا اضطر إلى الهرب لإنقاذ الحياة. كان هناك سادة من مختلف التصرفات والمزاج. تعامل العديد من أصحابها عبيدهم بشكل إنساني أنهم لم يهربوا أبدا، على الرغم من أنهم كانوا يعاقبون أحيانا؛ فقد شعر البعض الآخر بالحزن لأنه من المعروف أن أحد عبيدهم اضطروا إلى الهروب. وسمح آخرون للمشرف على معاملة عبيدهم بهذه الوحشية التي أجبروا على الهرب.
(2) لويس كلارك، سرد لوفاة لويس كلارك (1845)
هناك أنواع معينة من العمل التي تحترم يوم السبت. وغالبا ما يتم إرسال العبيد إلى الملح الماشية، وجمع وعد الخنازير والأغنام، وإصلاح الأسوار، ودفع الأسهم من المرعى إلى آخر. كسر الشباب الخيول والبغال لإرسالها إلى السوق، يوكينغ الشباب الثيران وتدريبهم، هو العمل السبت الصحيح. تتراكم وحرق فرشاة على الجزء الخلفي من الكثير، بقع جرير غروينغ التي هي خارج الطريق، وحيث أنها لن ينظر إليها. في بعض الأحيان يجب أن تقصف الذرة في سرير الذرة. القنب، نوكأ، رزم، إلى داخل، ال التعريف، نيمب-هاوس. لا بد من حضور البيت في يوم السبت. في هذه ومختلف أخرى مثل مثل التوظيفات، والعبودية أكثر طائشة إبقاء العبيد مشغول جزء جيد من كل السبت. إنه يوم عظيم لزيارة وتناول الطعام، وغالبا ما يكون خدم المنازل أكثر للقيام بذلك من على أي يوم آخر.
(3) فريدريك دوغلاس، روايات حياة فريدريك دوغلاس (1845)
لقد حان الوقت عندما يجب أن أذهب للعمل في المزرعة. كنت أقل من سبع سنوات. في مزرعة العقيد لويد تركت إلى عطاءات رحمة العمة كاتي، وهو سلافي الذي، سوء المعاملة والقاسية، كان في كثير من الأحيان مذنب تجويع لي والأطفال الآخرين. يوم واحد كنت قد أساءت العمة كاتي واعتمدت وضعها المعتاد من نشر لي؛ أي جعلني أذهب كل يوم بدون طعام. جاء صندون، ولكن لا خبز. كنت جائعا جدا للنوم، عندما الذي يجب أن تأتي أمي ولكن عزيزي. قرأت العمة كاتي محاضرة التي لم ينسى أبدا. في تلك الليلة تعلمت كما لم أكن قد تعلمت من قبل، أنني لم أكن طفلا فحسب، بل طفلا. كانت والدتي مشى اثني عشر ميلا لرؤية لي، وكان على نفس المسافة للسفر أكثر قبل شروق الشمس صباح اليوم. أنا لا أتذكر رؤيتها مرة أخرى.
(4) آني ل. بيرتون، أيام ذكريات الطفولة (1909)
صباح يوم واحد في أبريل 1865، حصلت سيدتي على الأخبار بأن يانكيز قد غادر موبايل خليج وعبروا خطوط الكونفدرالية، وأن إعلان التحرر قد وقع من قبل الرئيس لينكولن. واقترحت العشيقة أنه لا ينبغي إخبار العبيد بحريتهم؛ لكن سيد قال إنه سيقول لهم، لأنهم سيجدونها قريبا، حتى لو لم يخبرهم. ومع ذلك، قالت العشيقة إنها يمكن أن تحافظ على أطفال والدتي الثلاثة، لأن والدتي قد انتهت الآن.
كل العبيد تركوا المزرعة على أخبار حريتهم، باستثناء أولئك الذين كانوا ضعفاء أو مريضا. وبمساعدة هذه المحاصيل، تم جمع المحاصيل. كانت عشيقتي وبناتها تذهب إلى المطبخ وإلى حوض الغسيل. كان شقيقي الصغير، هنري، ونفسي جمع الشرائح، ومساعدة كل ما في وسعنا. أختي، كارولين، التي كانت اثنتي عشرة سنة، يمكن أن تساعد في المطبخ.
(5) أوستن ستيوارد، اثنان وعشرون عبدا (1857)
عندما تبلغ الثامنة من العمر، تم نقلي إلى & كوت؛ منزل رائع & كوت؛ أو قصر الأسرة من سيدتي، ليكون بمثابة صبي مأمور، حيث كان لي أن أقف في حضور عائلة سيدتي كل يوم، وجزء من الليل، وعلى استعداد للقيام بأي شيء أمروا لي لأداء. وتتكون أسرة سيدتي من نفسه وزوجته وسبعة أطفال.
وكان مشرفه، الذي كان اسمه بارسلي تايلور، زوجة وخمسة أطفال أيضا. وشكل هؤلاء السكان البيض في المزرعة. وكان الحلم مالكا لحوالي مائة من العبيد، مما جعل السكان في المزرعة يبلغ عددهم حوالي مائة وستة عشر شخصا. وقد طلب منهم مائة وسبعة منهم العمل لصالح الباقين التسعة الذين يمتلكون هذا المجال الواسع؛ ومائة من العدد محكوم عليهم بالتبول بلا داع، تحت رموش مهمة قاسية - سيد أثناء الحياة، دون أمل في الإفراج عن هذا الجانب من القبر، وبقدر ما يتعلق الأمر بالقمع القاسي، بعيدا عن الأمل أبعد من ذلك .
(6) موسى روبر، مغامرات والهروب من موسى روبر (1838)
السيد غوش، زارع القطن، وقال انه اشترى لي في بلدة تسمى ليبرتي هيل، على بعد حوالي ثلاثة أميال من منزله. وبمجرد وصوله إلى المنزل، وقال انه على الفور وضعت لي على مزرعة القطن للعمل، ووضعني تحت إشراف، أعطاني بدل من اللحوم والخبز مع العبيد الآخرين، الذي لم يكن نصف يكفي لي أن أعيش على، وشاقة جدا عمل. هنا كان قلبي تقريبا كسر مع الحزن في ترك زملائي العبيد. السيد غوش لم يمانع حزني، لأنه جلد لي كل يوم تقريبا، وبقوة شديدة. السيد غوش اشترى لي لصهره، السيد هامانز، على بعد حوالي خمسة أميال من مقر إقامته. وكان هذا الرجل ولكن اثنين من العبيد إلى جانب نفسي. كان يعاملني بلطف جدا لمدة أسبوع أو أسبوعين، ولكن في الصيف، عندما كان القطن مستعدة للمجرفة، أعطاني مهمة العمل متصلة مع هذا القسم، والتي لم أستطع الحصول على القيام به، لم يكن قد عملت على مزارع القطن من قبل. عندما فشلت في مهمتي، بدأ الجلد لي، ووضعني للعمل دون أي قميص في حقل القطن، في أشعة الشمس الحارقة جدا، في شهر يوليو. في أغسطس / آب، أعطاني السيد كونديل، المشرف عليه، مهمة في سحب العلف.
بعد أن أنهيت مهمتي قبل الليل، غادرت الميدان. وجاء المطر، والتي غارقة العلف. عند اكتشاف هذا، هدد بالجلد لي لعدم الدخول في العلف قبل أن يأتي المطر. هذه هي المرة الأولى التي حاولت الهرب، مع العلم أنني يجب أن تحصل على الجلد. ثم كنت بين ثلاثة عشر وأربعة عشر عاما من العمر. هربت إلى الغابة نصف عارية. تم القبض علي من قبل حامل الرقيق، الذي وضعني في سجن لانكستر. عندما يضعون العبيد في السجن، يعلنون عن أسيادهم لامتلاكهم؛ ولكن إذا كان سيد لا يدعي عبده في ستة أشهر من وقت السجن، وتباع العبد للرسوم السجن.
عندما يدير الرقيق بعيدا، سيد دائما تتبنى نظام أكثر صرامة من الجلد. وهذا هو الحال في هذه الحالة. بعد ذلك، بعد أن قررت من شبابي الحصول على حريتي، لقد بذلت عدة محاولات، وتم القبض عليه وحصلت على جلد شديد من مائة جلدة في كل مرة. وكان السيد هامانز سيد شديد القسوة، وزوجته لا يزال أسوأ. الوجه الصفع وقالت انها تستخدم لربط لي حتى والجلد لي بينما عارية.
(7) تقرير عن عمل مكتب فريمان الذي وقع عليه الجنرال أوليفر هوارد وسلمون ب. تشيس (أغسطس 1867)
إن إلغاء الرق وإقامة الحرية ليسا الشيء نفسه. ولم يكن النيجرو المتحررون بعد محرومين حقا. وكانت سلاسلهم قد أعرضها السيف، ولكن الروابط المكسورة لا تزال معلقة على أطرافها. السؤال، & كوت؛ ماذا يجب أن يتم مع الزنجي؟ تحريك البلاد كلها. ويؤيد البعض الاعتراف الفوري بحقوقهم المتساوية والسياسية، والتنازل لهم في وقت واحد عن جميع صلاحيات المواطنة. غير أن قلة منها دعت إلى سياسة راديكالية، وفي الوقت نفسه، اعتبرت ثورية عموما، في حين أن الكثيرين، حتى أولئك الذين يرغبون حقا في النيجرو، شكوا في قدرته على المواطنة، واستعداده للعمل من أجل دعمه الخاص، وإمكانية تشكيله، باعتباره فريمان، جزءا لا يتجزأ من الجمهورية.
ولم يكن مطلوبا في أي جزء من بلدان الجنوب الاعتراف بقبول المتقاعدين في المشاركة في الحقوق المدنية والسياسية على قدم المساواة. وفي معظم الدول لم يسمح لهم بالجلوس في هيئات المحلفين أو حتى الإدلاء بشهادتهم في أي قضية كان فيها الرجال البيض أطرافا. وحظر عليهم امتلاك الأسلحة النارية أو حملها، وبالتالي جعلوا من العزل ضد الاعتداء. وقد صدرت قوانين متشابهة، غالبا ما تتعلق فقط بالنيجرو، أو، حيثما ينطبق ذلك من حيث الأبيض والأسود، نادرا أو لم تنفذ إلا فيما يتعلق بهذه الأخيرة.
وفي بعض الدول، يمكن لأي محكمة - أي أي قاضية محلية للسلم - أن تلتزم بشخص أبيض أي نيغرو دون السن، من دون موافقته أو من والديه؟ وقد تعرض هؤلاء الأشخاص للعقوبات التي ارتكبت سابقا على العبيد. فالجلد، خاصة في بعض الدول التي حرمت من الحزب الذي خضع له، وجعله شائعا أمام القانون، كان العقوبة على الجنحة الأكثر تكرارا.
ولم تكن هذه الإعاقات القانونية هي العقبات الوحيدة التي تعترض سبيل الأشخاص المحرومين. وقد أدت محاولاتهم في مجال التعليم إلى إثارة العداء الشديد والمرير، مما يدل على الرغبة في جعل أنفسهم متساوين مع البيض. وكانت الكنائس والمدارس التابعة لها في العديد من الأماكن التي دمرها الغوغاء. وفي أجزاء من البلد عن بعد من المراقبة، وجد العنف والقسوة الناجمتان عن الرق مجالا مجانيا لممارسة التمارين الرياضية على الزنوج العزل. وفي مقاطعة واحدة، في شهر واحد، تم الإبلاغ عن تسع وأربعين حالة من حالات العنف، تتراوح بين الاعتداء والبطارية والقتل، حيث كان البيض هم المعتدين والسود الذين يعانون.
أصدر الجنرال هوارد أول أمر يحدد السياسة العامة للمكتب في اليوم التاسع عشر من مايو 1865، وعين في وقت واحد مساعديه المفوضين، ودخل في العمل المكلف به. في هذا العمل كان يشعر بالحرج الشديد من عدم وجود أي اعتمادات حكومية لمكتبه، من قبل المعارضة في الجنوب إلى أي تدابير تتطلع نحو ارتفاع الناس المحرومين، وانعدام الثقة على نطاق واسع جدا في الشمال من قدرتها على التحسن .
وما يمكن أن يكون أثر التحرر على صناعة المجتمع ككل، وعلى كمية الإنتاج، وعلى ذكاء الناس وأخلاقهم، على التجارة، والتجارة، والمصنوعات، والزراعة والسكان، يمكن أن يكون بعد مسألة من التخمين؛ ومع ذلك، فإن مثل هذه الأمور، حتى في هذه النواحي، كانت هي النتائج التي تحققت بالفعل، والتي ربما تكون قليلة، إن وجدت، للجزء الذكي من سكان الجنوب يرغبون في استعادة الرق. أينما كان الزارع قد استوعب بصدق وذكاء نفسه في نظام العمل الحر، جنيت الحرية محصولا أكبر من أي وقت مضى حصل عليه العبودية.
ولكن التأثير على الناس المحرومين لم يعد مسألة مسألة. وقد دحضوا اتهام الرق بالبطالة وعدم الأهلية. ولم يقتصر الأمر على عمل أصحاب العمل بأمانة وأبناء جيدين فحسب، بل أثبتوا، عندما تمنحهم المرافق، أنهم قادرون على العمل المستقل بل وحتى التنظيم الذاتي. فهي ليست باهظة عموما أو تبذير. والكنيسة والمدرسة على حد سواء مزدحمة بالحماس والناس الحاضرين، وسرعة تطورها في ظل هذه التأثيرات الداعمة قد دهشت كلا من الأعداء والأصدقاء، وساهمت أكثر، ربما، من أي سبب آخر للتخفيف من التحيز الذي نجا من الرق، وجعل اكتمل عمل حق الانتخاب.
سبارتاكوس التعليمية.
الإمبراطورية البريطانية والرق.
في نهاية القرن الرابع عشر بدأ الأوروبيون في أخذ الناس من أفريقيا ضد إرادتهم. في البداية كانت تستخدم أساسا كخدم للغني. وبرر الأوروبيون أخذ العبيد بحجة أنهم كانوا يوفرون الفرصة للأفارقة ليصبحوا مسيحيين. وكان الاسبانيون أول أوروبيين يتورطون في تجارة الرقيق. ومع ذلك، في عام 1563 انضم فرانسيس دريك ابن عمه، جون هوكينز، في رحلة إلى أفريقيا. وبدأ الرجلان فى القبض على الاشخاص فى سيراليون وبيعهما كعبيد للمستوطنين الاسبان فى منطقة الكاريبى. ولما كان من غير القانوني للمستوطنين أن يشتروا من الأجانب، سرعان ما تدخل هوكينز ودريك في صراع مع السلطات الإسبانية. (1)
عندما بدأ القبطان البحريين الإسبانية والبرتغالية لاستكشاف الأمريكتين أخذوا خدمهم الأفارقة معهم. وقد أثبت بعض هؤلاء الأفارقة أنهم مستكشفون ممتازون. وكان أهمها استيفانيكو، الذي قاد أول بعثة أوروبية إلى نيو مكسيكو وأريزونا.
قاوم السكان الذين يعيشون في الأمريكتين محاولة الأوروبيين للاستيلاء على أراضيهم. واحدة من أهم الصراعات التي وقعت في كوبا في 1512. قاد المقاومة هاتوي. وفقا ل بارتولوم و إيكوت؛ دي لاس كاساس هاتوي ادعى: & كوت؛ يقولون لنا، هؤلاء الطغاة، أنهم يعبدون إله السلام والمساواة، ومع ذلك فإنها تغتصب أرضنا وتجعلنا عبيدهم. يتحدثون لنا عن روح خالدة ومكافآتهم الأبدية وعقوباتهم، ومع ذلك يسلبون أمتعتهم، يخدعون نساءنا، ينتهكون بناتنا. غير قادر على مطابقة لنا في فالور، هذه الجبناء تغطي أنفسهم مع الحديد أن أسلحتنا لا يمكن كسر. & كوت؛ (2)
دييغو فيل & أكوت؛ زكيز قمعت في نهاية المطاف التمرد. ألقي القبض على هاتوي وتم إعدامه في 2 فبراير، 1512. ويقدر أن أكثر من مليون شخص يعيشون في كوبا قبل وصول الأوروبيين. وبعد خمسة وعشرين عاما لم يتبق سوى 000 2 شخص. وقتلت أعداد كبيرة، بينما مات آخرون بسبب المجاعة أو المرض أو الانتحار أو ماتوا نتيجة عواقب الإجبار على العمل لساعات طويلة في مناجم الذهب. (3)
بعد وصول الأوروبيين كان هناك انخفاض حاد في السكان المحليين في معظم الجزر في البحر الكاريبي. وقد خلق ذلك مشكلة بالنسبة للأوروبيين وهم بحاجة إلى عمل لاستغلال الموارد الطبيعية لهذه الجزر. في نهاية المطاف جاء الأوروبيون مع حل: استيراد العبيد من أفريقيا. وبحلول عام 1540، تم جلب ما يقدر ب 000 10 من العبيد سنويا من أفريقيا لتحل محل السكان المحليين المتناقصين.
وفقا لسوزان شوارز، مؤلف كابتن الرقيق: مهنة جيمس ايرفينغ في ليفربول تجارة الرقيق (1995): & كوت؛ هذه التجارة المتطورة في البضائع البشرية العالمية والدولية، التي تشمل جميع القوى البحرية في أوروبا، من اسبانيا والبرتغال إلى فرنسا وإنكلترا وهولندا والدنمارك والسويد والنرويج، وحتى براندنبورغ. تم تطهير حوالي 37،000 رحلة رقيق من موانئ المحيط الأطلسي بين أوائل السادس عشر ومنتصف القرن التاسع عشر، وبشكل جماعي، نقلوا ما يقدر بنحو 11 مليون شخص من أفريقيا. & كوت؛ (4)
رويال أفريكان كومباني.
في عام 1672، أعطى تشارلز الثاني للشركة الملكية الأفريقية احتكار التجارة لتوريد العبيد للمستعمرات البريطانية للسنوات ال 1000 المقبلة. بنى البريطانيون الحصون الساحلية في أفريقيا حيث احتجزوا الأفارقة المحتجزين حتى وصول العبيد. وحصل التجار على العبيد من الزعماء الأفارقة بمنحهم بضائع من أوروبا. في البداية، كان هؤلاء العبيد في كثير من الأحيان الجنود الذين تم أسرهم من الحروب القبلية. ومع ذلك، فإن الطلب على العبيد يصبح كبيرا بحيث تم تنظيم الأحزاب المداهمة للحصول على الشباب الأفارقة.
على مدى السنوات ال 20 المقبلة تصدير الشركة أكثر من 90،000 العبيد إلى الأمريكتين. في القرن الثامن عشر كانت بريطانيا مهتمة أساسا بأفريقيا كمصدر للعبيد. بعد عدد كبير من الالتماسات من التجار والمصنعين، فقد راك احتكارها لتوفير العبيد للإمبراطورية البريطانية في 1698. أنها فتحت الآن الأعمال للشركات المستقلة ولكن اضطر لدفع ضرائب عالية للحكومة البريطانية. وقد أعطاهم ذلك الحق في البنية التحتية لمركز الأنشطة الإقليمية. وشمل ذلك الحصون الساحلية حيث احتفظوا بالأفارقة المحتجزين حتى وصول سفن الرقيق. بين عامي 1698 و 1797، حملت الشركات الجديدة 75،000 عبيد، مقارنة مع 18،000 يحملها مركز الأنشطة الإقليمية. (5)
ويقدر في عام 1796 أن & كوت؛ كل عام حوالي 72،000 العبيد يتم نقلها من أفريقيا إلى جزر الهند الغربية. فإن الدنماركيين ينزلون حوالي 3،0000، الهولندي 7،000، والفرنسيين 18،000، والبرتغالية 8،000، واللغة الإنجليزية لديها كل ما تبقى. تم نقل أكثر من 85٪ من الأفارقة المصدرة في السفن البريطانية. معظم هذه كانت مقرها في ليفربول. وذكر في عام 1790 أن البضائع المستخدمة لشراء العبيد من هذه المنطقة شملت البنادق والبارود والمنسوجات والقضبان الحديدية والبراندي. وشملت السلع الشعبية الأخرى التي تم تداولها النحاس والنحاس وبيوتر السلع.
علاج العبيد.
في عام 1784 نشر ويليام ديلوين قضية زملائنا المخلوقات، والأفارقة المضطهدين. ادعى ديلوين أن تجارة الرقيق شجعت الحروب بين مختلف المجموعات القبلية في أفريقيا: & كوت؛ هذه الحركة هي المصدر الرئيسي للحروب المدمرة التي تسود بين هؤلاء الناس التعيس، وتحضر مع عواقب، مجرد تذكرة من الذي هو صدمة إلى إنسانية. إن الجبر العنيف لأقرب الأقارب، ودموع العقيدة الزوجية والوالدية، وتردد العبيد في رحلة لا يمكن أن تكون لهم فرصة للعودة، يجب أن يقدموا مشاهد من الضيق التي من شأنها أن تخترق قلب أي، فإن مبادئ الإنسانية ليست مجدية تماما. ولكن هذا ليس سوى بداية الحزن مع الأسرى الفقراء. & كوت؛ (6)
وصل هيو كرو، قائد الكابتن اليزابيث، إلى أنامابو في ديسمبر 1790. وأشار كرو في وقت لاحق: & كوت؛ وصلنا إلى مرساة في أنامابو في ديسمبر 1790، بعد مرور سبعة أسابيع. نحن نضع هناك حوالي ثلاثة أسابيع دون التعامل بأي تجارة، ملك ذلك الجزء من الساحل قد توفي قبل بعض الوقت، ونتيجة لذلك تم تعليق جميع الأعمال التجارية. وفقا لعرف بربري من البلاد في بعض الأحيان من وفاة الأمير ثلاثة وعشرين من زوجاته تم وضع الموت حتى ونحن بقي. والعديد من لا شك قد التقى مصير مماثل قبل وصولنا. & كوت؛ (7)
الكسندر فالكونبريدج، كان جراح على متن سفينة الرقيق. وكتب في عام 1790: & كوت؛ عندما يتم عرض المتفاوضين الذين يتداولون السود على المشترين الأوروبيين، يقومون أولا بدراستها بالنسبة للعمر. ثم يقومون بعد ذلك بفحص أفرادهم بدقة، والتحقيق في حالتهم الصحية؛ إذا أصيبوا بأي عجز، أو مشوهون، أو لديهم عيون سيئة أو أسنان؛ إذا كانت عرجاء، أو ضعيفة في المفاصل، أو مشوهة في الظهر، أو من صنع نحيلة، أو ضيقة في الصدر. وباختصار، إذا أصيبوا بأي شكل من الأشكال لجعلهم غير قادرين على هذا العمل، فإنهم يرفضون. وكثيرا ما تغلب المتداولون على تلك السندات التي يعترض عليها القبطان. وقد حدثت حالات أن التجار، عندما اعترض أي من نيغروز على قطع رؤوسهم على الفور على مرأى من القبطان. & كوت؛ (8)
كان جيمس إيرفينغ قائد السفينة الرقيق، إلين، التي كانت مقرها في ليفربول. كتب إيرفينغ إلى والديه في 2 يناير 1791: & كوت؛ كنا مشغولون جدا تحميل السفينة. نحن ملزمون إلى أنامابو في ساحل الذهب، وتفريغ ما لدينا السلع لهذا السعر، والابحار منه مرة أخرى في غضون 48 ساعة بعد وصولنا. ثم نحن ندعو في لاغوس، أكرا وأجزاء أخرى اسمها قد نسيت. ثم نذهب إلى أسفل إلى نهر بنن والبقاء يوما أو يومين ثم نعود إلى أنومابو من أي مكان نحن سوف تبحر لجزر الهند الغربية. & كوت؛ وصل إلى أنامابو في 5 أبريل 1791، قبل أن ينتقل إلى لاجوس وأكرا. بينما اشترى إرفينغ في غولد كوست 341 أفريقيا، تم نقل ثمانية وثمانين منهم إلى سفن أخرى. (9)
جون نيوتن كان قبطان العبيد بين 1747 و 1754. كتب في أفكار على تجارة الرقيق الأفريقية (1787): & كوت؛ العبيد، بشكل عام، يتم شراؤها، ودفع ثمنها. في بعض الأحيان، عندما يتم إقراض البضائع، أو موثوق بها على الشاطئ، التاجر يترك طوعا شخص حر، ربما ابنه، كرهينة، أو البيدق، للدفع. وفي حالة التقصير أو التخلف عن السداد، يتم إعدام الرهينة وبيعها؛ التي لا يمكن اعتبارها، على الرغم من صعوبة ذلك، نتيجة لشرط حر، غير عادلة. وكانت هناك حالات من القبطان غير المجيبين الذين قاموا، في ختام ما كانوا يفترضون رحلتهم الأخيرة، وعندما لم يكن لديهم نية لإعادة النظر في الساحل، باحتجاز الناس ونقلهم معهم؛ وترك السفينة القادمة، التي ينبغي أن تأتي من نفس الميناء، لخطر العواقب. ولكن هذه الإجراءات، وآمل، ونعتقد، ليست مشتركة. & كوت؛ (10)
أعطى المستكشفون تفاصيل عن كيفية عمل النظام. شهدت مونغو بارك أخذ العبيد من أفريقيا. & كوت؛ يتم تأمين العبيد عادة من خلال وضع الساق اليمنى من واحد، واليسار من آخر في نفس زوج من الأغلال. من خلال دعم الأغلال مع سلسلة يمكن أن المشي ببطء شديد. يتم تثبيتها كل أربعة العبيد أيضا معا عن طريق العناق. وقد قادوا في أغلالهم كل صباح إلى ظل شجرة التمر الهندي حيث تم تشجيعهم على الغناء تحويل الأغاني لمواكبة أرواحهم. على الرغم من أن بعض منهم استمر في مصاعب وضعهم مع ثبات مدهش، فإن الجزء الأكبر قد خدع كثيرا، وسوف يجلس كل يوم في نوع من حزن سمين مع عيونهم ثابتة على الأرض. & كوت؛ (11)
وحصل التجار على العبيد من الزعماء الأفارقة بمنحهم بضائع من أوروبا. في البداية، كان هؤلاء العبيد في كثير من الأحيان الجنود الذين تم أسرهم من الحروب القبلية. ومع ذلك، فإن الطلب على العبيد يصبح كبيرا بحيث تم تنظيم الأحزاب المداهمة للحصول على الشباب الأفارقة. كان أوتوبا كوغوانو صبيا يبلغ من العمر 13 عاما من غانا عندما تم القبض عليه من قبل تجار الرقيق: & كوت؛ لقد اختطفت من بلدي الأصلي، مع حوالي ثمانية عشر أو عشرين أكثر من الفتيان والفتيات، ونحن نلعب في حقل. عشنا ولكن رحلة بضعة أيام من الساحل حيث كنا خطف. حاول بعضنا، دون جدوى، الهرب، ولكن مسدسات و كوتلاسس وسرعان ما أدخل، يهدد، أنه إذا عرضنا على إثارة، يجب علينا جميعا كذب ميتا على الفور. & كوت؛ (12)
أولودا إيكيانو كان يعيش في قرية إيبو في مملكة بنين في 1756: & كوت؛ يوم واحد، عندما ذهب جميع شعبنا إلى أعمالهم كالمعتاد، وفقط أنا و أختي العزيزة تركت للعقل المنزل، رجلين وحصلت امرأة على جدراننا، وفي لحظة استولى علينا على حد سواء. وبدون إعطائنا الوقت للبكاء، أو جعل المقاومة، أوقفوا أفواهنا، وهربوا معنا إلى أقرب الخشب. هنا ربطوا أيدينا، واستمروا في حملنا بقدر ما يمكن، حتى ليلة جاء، عندما وصلنا إلى منزل صغير، حيث توقفت اللصوص للانتعاش، وقضى الليل. كنا ثم غير منضم. ولكنهم لم يتمكنوا من تناول أي طعام؛ وبغض النظر عن التعب والإحساس، كان إغاثتنا الوحيدة بعض النوم، مما أدى إلى سوء حظنا لفترة قصيرة. الكائن الأول الذي تحية عيني عندما وصلت على الساحل، وكان البحر، وسفينة الرقيق، الذي كان ثم ركوب في مرساة، والانتظار لشحناتها. هذه ملأتني بالدهشة، التي سرعان ما تحولت إلى إرهاب، عندما كنت على متن الطائرة. تم التعامل معه على الفور، وقذف لمعرفة ما إذا كنت سليمة، من قبل بعض الطاقم. & كوت؛ (13)
ويقدر أن ما يصل إلى 15 مليون أفريقي نقلوا إلى الأمريكتين بين القرنين السادس عشر والتاسع عشر. (14) لتحقيق أقصى قدر من أرباحهم التجار الرقيق حملت العديد من العبيد كما كان ممكنا من الناحية المادية على سفنهم. وبحلول القرن السابع عشر يمكن شراء العبيد في أفريقيا لحوالي 25 $ وبيعها في الأمريكتين لحوالي 150 $. وحتى مع معدل الوفيات البالغ 50 في المائة، يمكن أن يتوقع التجار أن يحققوا أرباحا هائلة من التجارة. وقال تاجر ليفربول وليام دافنبورت أن بعض الرحلات أعطاه ربحا يصل إلى 147٪ على استثماره. (15)
ويمكن أيضا أن يكون العمل على سفينة الرقيق مربحا للغاية. كان جيمس إيرفينغ جراح على سفينة النسر التي أبحرت إلى جامايكا في نوفمبر 1782. وقد قيل من قبل سوزان شوارز، مؤلف الكابتن الرقيق: مهنة جيمس ايرفينغ في ليفربول تجارة الرقيق (1995): & كوت؛ على افتراض أن ايرفينغ و 4 أجور في الشهر، مع قيمة اثنين من العبيد الامتيازات والرأس الشلن واحد المال لكل من العبيد 592 تسليمها على قيد الحياة إلى جزر الهند الغربية، فمن المرجح أن ايرفينغ حصل على ما يقرب من والجنيه، و 140 من هذه الرحلة. وهذا يتفق مع متوسط عائدات رحلة جراحين الرقيق في أواخر القرن الثامن عشر، والتي كانت عادة بين & جنيه؛ 100 و جنيه؛ 150. & كوت؛ (16)
وكانت الظروف على متن سفن الرقيق مروعة لدرجة أن العبيد المتمردين يجب معاقبتهم بشدة. كتب توماس فيليبس، قائد الكابتن الرقيق، تقريرا عن أنشطته في مجلة رحلة (1746): & كوت؛ لقد أبلغت أن بعض القادة قطعوا ساقيه أو أذرع العبيد الأكثر عمدا، لأنهم يعتقدون أنه إذا فقدوا عضوا، فإنهم لا يستطيعون العودة إلى ديارهم مرة أخرى: وقد نصحني بعض ضباطي بأن يفعلوا الشيء نفسه، ولكنني لم أستطع إقناعهم بالتسلية إلى أقل فكرة، في الممارسة العملية مثل هذه الوحشية والقسوة على المخلوقات الفقيرة الذين، باستثناء رغبتهم في المسيحية والدين الحقيقي (سوء حظهم أكثر من خطأ)، هي بقدر أعمال يد الله، ولا شك كما عزيزي عليه كما أنفسنا. & كوت؛ (17)
وقال توماس تروتر، وهو طبيب يعمل على العبيد بروكيس، للجنة مجلس العموم في عام 1790: & كوت؛ العبيد التي هي خارج من الحديد يتم تأمين سبونوايس ومقفلة لبعضها البعض. ومن واجب زميله الأول أن يراها محفوظا بهذه الطريقة كل صباح؛ تلك التي لا تحصل بسرعة في أماكنها هي التي اضطرها القط، وكان هذا هو الوضع عندما محفوظا بهذه الطريقة، وعندما كانت السفينة الكثير من الحركة في البحر، كانوا في كثير من الأحيان كدمات بائسة ضد سطح السفينة أو ضد بعضها البعض. لقد رأيت ثدييهم يراقبون و لاحظوا أن يرسموا أنفاسهم، مع كل تلك الجهود الشاقة والحريصة للحياة التي نلاحظها عند انتهاء الحيوانات الخاضعة للتجربة للهواء السيئ من أنواع مختلفة. & كوت؛ (18) وقدر أن معدل وفيات الأفارقة على متن السفن البريطانية كان 13 في المائة. (19)
كنيسة انكلترا والرق.
وقدمت كنيسة انكلترا دعمها الكامل لتجارة الرقيق البريطانية. وقد أعلن رجال الدين البارزين موقفهم في عدد من المناسبات. وأشير إلى سانت بول الذي اقترح أن العبيد يخدمون سادة & كوت؛ مع الخوف ويرتجف & كوت ؛. وقد قيل إن ما يعنيه سانت بول هو أن & كوت؛ الحرية لا يمكن توقعها إلا في العالم التالي. & كوت؛ (20)
وكثيرا ما نقلت عن "مدينة الله"، كتاب الفلسفة المسيحية المكتوبة باللغة اللاتينية من قبل أوغسطين من فرس النهر (في وقت لاحق القديس أوغسطين) في أوائل القرن الخامس الميلادي. وفقا لأوغسطين، & كوت؛ من خلال الحفاظ على مؤسسة الاسترقاق البشرية يمكن انضباط وتصحيح نفسه الذاتي؛ ولأن لا رجل بريء، كان إرادة الله وحده الذي يجب أن يكون سيد ومن الذي يجب أن يكون عبدا & كوت ؛. (21)
في عام 1778، أنتج القس ريموند هاريس ثروة من الأدلة الكتابية لدعم ادعاءه بأن العبودية، وخاصة عبودية السود، كانت وفقا لكلمة الله. واستخدم عدة مقاطع من العهد القديم الذي اقترح أن الله وافق على العبودية. كما استخدم العهد الجديد لدعم رؤيته للرق. ونقل هاريس عن خطبة المسيح على الجبل كأساس لحجته بأن المسيحية تعترف بالنظم والمؤسسات القائمة. & كوت؛ لا أعتقد أنني جئت لتدمير قانون الأنبياء. أنا لا تأتي لتدمير ولكن للوفاء. & كوت؛ (22)
كما تمتلك كنيسة إنجلترا عددا كبيرا من العبيد. وكان ذراعها التبشيري، جمعية نشر الإنجيل، نشطين في تلك المناطق التي توجد فيها مجموعات من الرقيق. بعض أصحاب الرقيق الأثرياء، تركهم إلى الكنيسة عندما ماتوا. كريستوفر كودرينغتون، الذي كان يملك مزرعة في بربادوس، وفي عام جيد حققت ربحا و جنيه؛ 2،000 - تقريبا و جنيه؛ 265،000 في المال اليوم. غادر كودرينغتون 750 العبيد للكنيسة. بعد ذلك بوقت قصير الكلمات & كوت؛ سوسيتي & كوت؛ أحرقت على صدورهم من العبيد مع الحديد الساخن. (23)
في فبراير 1766، أدلى وليام واربورتون، أسقف غلوسستر، أول إدانة لتجارة الرقيق من قبل عضو في الكنيسة المنشأة عندما اشتكى من أن هذه الأفواج أدت إلى أن تصبح الكنيسة & كوت؛ باراكيرس الأبرياء من ثمار هذه الحركة الغامضة & كوت؛ . (24) على الرغم من هذا التعليق كان للمزرعة واحدة من أسوأ السجلات في منطقة البحر الكاريبي، مع معدل الوفيات حوالي خمسة سادس معدل الولادة. & كوت؛ (25)
حركة مكافحة الرق.
وجاءت المعارضة للرق أساسا من الديانات غير المتعارف عليها. زار جورج فوكس، زعيم جمعية الأصدقاء (الكويكرز) جامايكا في 1671. واجه العبيد الأفارقة للمرة الأولى، ورد من خلال إدانة مؤسسة الرق. As a result Quaker settlements in North America abhorred slavery and many took every opportunity to speak out at the injustices of the system and of the means of transportation bringing them to the New World. (26)
John Wesley, the leader of the Methodists, also opposed slavery. In his pamphlet, Thoughts Upon Slavery (1744) he argued: "I absolutely deny all slave holding to be consistent with any degree of even natural justice. Give liberty to whom liberty is due, that is to to every child of man, to every partaker of human nature. Let none serve you but by his own act and deed, by his own voluntary choice." (27)
The Unitarian movement was united in its opposition to slavery. People such as Joseph Priestley, Josiah Wedgwood, Thomas Bentley and Erasmus Darwin were all active in the anti-slavery movement. There is no set doctrinal beliefs that all Unitarians agree on. In fact, the most important aspect of Unitarianism is the right of individuals to develop their own religious opinions. Unitarians tend to believe that Jesus Christ was a human religious leader to be followed but not worshipped. Unitarians argued that Jesus is the "great exemplar which we ought to copy in order to perfect our union with God". (28)
Some members of the Church of England were opposed to the slave trade. Two of them, Granville Sharp and Thomas Clarkson established the Society for the Abolition of the Slave Trade in 1787. However, nine out of the twelve members on the committee, were Quakers. It also gained the support of political radicals such as Samuel Romilly, John Cartwright, John Horne Tooke, John Thelwall, Thomas Walker, Joseph Gales and William Smith who were also involved in the campaign for universal suffrage.
Josiah Wedgwood joined the organising committee. He urged his friends to join the organisation. Wedgwood wrote to James Watt asking for his support: "I take it for granted that you and I are on the same side of the question respecting the slave trade. I have joined my brethren here in a petition from the pottery for abolition of it, as I do not like a half-measure in this black business." (29)
As Adam Hochschild, the author of Bury the Chains: The British Struggle to Abolish Slavery (2005) has pointed out: "Wedgwood asked one of his craftsmen to design a seal for stamping the wax used to close envelopes. It showed a kneeling African in chains, lifting his hands beseechingly." It included the words: "Am I Not a Man and a Brother?" Hochschild goes onto argue that "reproduced everywhere from books and leaflets to snuffboxes and cufflinks, the image was an instant hit. Wedgwood's kneeling African, the equivalent of the label buttons we wear for electoral campaigns, was probably the first widespread use of a logo designed for a political cause." (30)
Wedgwood Slave Emancipation Medallion, black on yellow jasper (1787)
Thomas Clarkson explained: "Some had them inlaid in gold on the lid of their snuff boxes. Of the ladies, several wore them in bracelets, and others had them fitted up in an ornamental manner as pins for their hair. At length the taste for wearing them became general, and this fashion, which usually confines itself to worthless things, was seen for once in the honourable office of promoting the cause of justice, humanity and freedom." (31)
Hundreds of these images were produced. Benjamin Franklin suggested that the image was "equal to that of the best written pamphlet".Men displayed them as shirt pins and coat buttons. Whereas women used the image in bracelets, brooches and ornamental hairpins. In this way, women could show their anti-slavery opinions at a time when they were denied the vote. Later, a group of women designed their own medal, "Am I Not a Slave And A Sister?" (32)
"Am I Not a Slave And A Sister?"
When the Society for the Abolition of the Slave Trade was set up in 1783 it had an exclusively male organization. Some of the leaders of the anti-slavery movement such as William Wilberforce were totally opposed to women being involved in the campaign. One of Wilberforce's concerns was that women wanted to go further than the abolition of the slave trade. Early women activists such as Anne Knight and Elizabeth Heyrick were in favour of the immediate abolition of slavery, whereas Wilberforce believed that the movement should concentrate on bringing an end to the slave trade. Heyrick criticised the mainstream anti-slavery figures for their "slow, cautious, accommodating measures". (33)
In 1805 the House of Commons passed a bill that made it unlawful for any British subject to capture and transport slaves, but the measure was blocked by the House of Lords. In February 1806, Lord Grenville formed a Whig administration. Grenville and his Foreign Secretary, Charles Fox, were strong opponents of the slave trade. Fox and William Wilberforce led the campaign in the House of Commons, whereas Grenville, had the task of persuading the House of Lords to accept the measure.
Greenville made a passionate speech where he argued that the trade was "contrary to the principles of justice, humanity and sound policy" and criticised fellow members for "not having abolished the trade long ago". When the vote was taken the Abolition of the Slave Trade bill was passed in the House of Lords by 41 votes to 20. In the House of Commons it was carried by 114 to 15 and it become law on 25th March, 1807. (34)
After the passing of Abolition of the Slave Trade Act in 1807, British captains who were caught continuing the trade were fined £100 for every slave found on board. However, this law did not stop the British slave trade. If slave-ships were in danger of being captured by the British navy, captains often reduced the fines they had to pay by ordering the slaves to be thrown into the sea.
Some people involved in the anti-slave trade campaign argued that the only way to end the suffering of the slaves was to make slavery illegal. A new Anti-Slavery Society was formed in 1823. Members included Thomas Clarkson, Henry Brougham, William Wilberforce and Thomas Fowell Buxton. Although women were allowed to be members they were virtually excluded from its leadership.
Records show that about ten per cent of the financial supporters of the organisation were women. In some areas, such as Manchester, women made up over a quarter of all subscribers. On 8th April, 1825, a meeting took place at the home of Lucy Townsend in Birmingham to discuss the issue of the role of women in the anti-slavery movement. Townsend, Elizabeth Heyrick, Mary Lloyd, Sarah Wedgwood, Sophia Sturge and the other women at the meeting decided to form the Birmingham Ladies Society for the Relief of Negro Slaves (later the group changed its name to the Female Society for Birmingham). (35)
The formation of other independent women's groups soon followed. This included groups in Nottingham (Ann Taylor Gilbert), Sheffield (Mary Ann Rawson, Mary Roberts), Leicester (Elizabeth Heyrick, Susanna Watts), Glasgow (Jane Smeal), Norwich (Amelia Alderson Opie, Anna Gurney), London (Mary Anne Schimmelpenninck, Mary Foster), Darlington (Elizabeth Pease) and Chelmsford (Anne Knight). By 1831 there were seventy-three of these women's organisations campaigning against slavery. (36)
Josiah Wedgwood, Joseph Priestley, Thomas Day and Erasmus Darwin helped form the Birmingham Anti-Slavery Committee. They were attacked by several leading merchants in the city and some of them even petitioned Parliament against abolition. Priestley declared that although they supported the commercial interests, they would oppose "any commerce which always originates in violence and often terminates in cruelty". (37)
Parliament passed the Slavery Abolition Act in 1833. This act gave all slaves in the British Empire their freedom. The British government paid £20 million in compensation to the slave owners. The amount that the plantation owners received depended on the number of slaves that they had. For example, the Bishop of Exeter's 665 slaves resulted in him receiving £12,700. (38)
Primary Sources.
(1) Ottobah Cugoano, Narrative of the Enslavement of a Native of Africa (1787)
I was early snatched away from my native country, with about eighteen or twenty more boys and girls, as we were playing in a field. We lived but a few days' journey from the coast where we were kidnapped, and consigned to Grenada. Some of us attempted, in vain, to run away, but pistols and cutlasses were soon introduced, threatening, that if we offered to stir, we should all lie dead on the spot.
We were soon led out of the way which we knew, and towards evening, as we came in sight of a town. I was soon conducted to a prison, for three days, where I heard the groans and cries of many, and saw some of my fellow-captives. But when a vessel arrived to conduct us away to the ship, it was a most horrible scene; there was nothing to be heard but the rattling of chains, smacking of whips, and the groans and cries of our fellow-men. Some would not stir from the ground, when they were lashed and beat in the most horrible manner.
(2) Hugh Crow, The Memoirs of Captain Hugh Crow (1830)
We came to anchor at Annamaboe in December, 1790, after a passage of seven weeks. We lay there about three weeks without transacting any trade, the king of that part of the coast having died some time before, in consequence of which all business was suspended. According to a barbarous custom of the country on occasion of the decease of a prince twenty-three of his wives were put to death while we remained; and many no doubt had met with a similar fate before our arrival. Yet to become the wives of these great men was considered, by the parents of the females, a high and honourable distinction. It was stated to me that the late king of Dahomy, a great kingdom in the interior, had seven hundred wives, all of whom were sacrificed soon after his decease; and Captain Ferrer, a gentleman of talent and observation, who happened to be at Dahomy during the perpetration of this horrid butchery, afterwards testified the fact in the British House of Commons. His evidence was, however, of little avail, for Mr. Wilberforce and his party threw discredit upon the whole statement.
After some delay at Annamaboe (where I first became acquainted with my excellent friend Captain.
Luke Mann), we proceeded to a place called Lagos, with negroes, and thence to Benin. We traded between both places for several months, so that I acquired a considerable knowledge, as a pilot, of that.
part of the coast. I was much pleased with the gentle manners of the natives of Benin, who are truly a fine tractable race of people. When they meet an European they fall down on the right knee, clap their hands three times, and exclaim "Doe ba, doe ba;" that is " We reverence you!" They then shake hands, in their way, by giving three fillips with the finger.
The agents who were employed on different parts of the coast by our owner, Mr. Dawson, having all fallen victims to the climate in a few months after their arrival, in order that we might convey to him the melancholy news as soon as possible, we took in a quantity of ivory and other articles and sailed.
from Benin. We arrived at Liverpool in August, 1791 - where after my recovery from an attack of jaundice I engaged to go as mate in a fine ship called The Bell , Captain Rigby, belonging to William Harper, Esq. and bound to Cape Mount, on the windward coast of Africa.
(3) Olaudah Equiano, was captured and sold as a slave in the kingdom of Benin in Africa. He wrote about his experiences in The Life of Olaudah Equiano the African (1789)
Generally, when the grown people in the neighbourhood were gone far in the fields to labour, the children assembled together in some of the neighborhood's premises to play; and commonly some of us used to get up a tree to look out for any assailant, or kidnapper, that might come upon us; for they sometimes took those opportunities of our parents' absence, to attack and carry off as many as they could seize.
One day, when all our people were gone out to their works as usual, and only I and my dear sister were left to mind the house, two men and a woman got over our walls, and in a moment seized us both; and, without giving us time to cry out, or make resistance, they stopped our mouths, and ran off with us into the nearest wood. Here they tied our hands, and continued to carry us as far as they could, till night came on, when we reached a small house, where the robbers halted for refreshment, and spent the night. We were then unbound; but were unable to take any food; and, being quite overpowered by fatigue and grief, our only relief was some sleep, which allayed our misfortune for a short time. The first object which saluted my eyes when I arrived on the coast, was the sea, and a slave ship, which was then riding at anchor, and waiting for its cargo. These filled me with astonishment, which was soon converted into terror, when I was carried on board. I was immediately handled, and tossed up to see if I were sound, by some of the crew; and I was now persuaded that I had gotten into a world of bad spirits, and that they were going to kill me.
(4) William Dillwyn, The Case of our Fellow Creatures, the Oppressed Africans (1784)
It would surely have been more constant with the avowed principles of Englishmen, both as men and as Christians, if their settlement in heathen countries had been succeeded by mild and benevolent attempts to civilize their inhabitants, and to incline them to receive the glad tidings of the gospel. But how different a conduct towards them has been pursued. It has not only been repugnant, in a political view, to those commercial advantages which a fair and honourable treatment might have procured, but has evidently tended to increase the barbarity of their manners, and to excite in their minds an aversion to that religion.
This traffic is the principal source of the destructive wars which prevail among these unhappy people, and is attended with consequences, the mere recital of which is shocking to humanity. The violent reparation of the dearest relatives, the tears of conjugal and parental affection, the reluctance of the slaves to a voyage from which they can have no chance of returning, must present scenes of distress which would pierce the heart of any, in whom the principles of humanity are not wholly effaced. This, however, is but the beginning of sorrows with the poor captives.
Under their cruel treatment on the ships, where, without regard to health or decency, hundreds are confined within the narrow limits of the hold, numbers perish; and, by what is called the seasoning in the islands, many are relieved by a premature death, from that suffering.
(5) John Newton, Thoughts upon the African Slave Trade (1787)
Some people suppose, that the ship trade is rather the stealing, than the buying of slaves. But there is enough to lay to the charge of the ships, without accusing them falsely. The slaves, in general, are bought, and paid for. Sometimes, when goods are lent, or trusted on shore, the trader voluntarily leaves a free person, perhaps his own son, as a hostage, or pawn, for the payment; and, in case or default, the hostage is carried off, and sold; which, however hard upon him, being in consequence of a free stipulation, cannot be deemed unfair. There have been instances of unprincipled Captains, who, at the close of what they supposed their last voyage, and when they had no intention of revisiting the coast, have detained, and carried away, free people with them; and left the next ship, that should come from the same port, to risk the consequences. But these actions, I hope, and believe, are not common.
With regard to the natives, to steal a free man or woman, and to sell them on board a ship, would, I think, be a more difficult, and more dangerous attempt, in Sherbro, than in London. But I have no doubt, that the traders who come, from the interior parts of Africa, at a great distance, find opportunity, in the course of their journey, to pick up stragglers, whom they may meet in their way. This branch of oppression, and robbery, would likewise fail, if the temptation to it were removed.
(6) Mungo Park was a Scottish explorer who went to Africa to find the source of the River Niger. He wrote about his experiences in his book Travels to the Interiors of Africa (1799).
The slaves are commonly secured by putting the right leg of one, and the left of another into the same pair of fetters. By supporting the fetters with string they can walk very slowly. Every four slaves are likewise fastened together by the necks. They were led out in their fetters every morning to the shade of the tamarind tree where they were encouraged to sing diverting songs to keep up their spirits; for although some of them sustained the hardships of their situation with amazing fortitude, the greater part were very much dejected, and would sit all day in the sort of sullen melancholy with their eyes fixed upon the ground.
I suppose, not more than one-fourth part of the inhabitants at large; the other three-fourths are in a state of hopeless and hereditary slavery; and are employed in cultivating the land, in the care of cattle, and in servile offices of all kinds, much in the same manner as the slaves in the West Indies. I was told, however, that the Mandingo master can neither deprive his slave of life, nor sell him to a stranger, without first calling a palaver on his conduct; or, in other words, bringing him to a public trial; but this degree of protection is extended only to the native of domestic slave. Captives taken in war, and those unfortunate victims who are condemned to slavery for crimes or insolvency, and, in short, all those unhappy people who are brought down from the interior countries for sale, have no security whatever, but may be treated and disposed of in all respects as the owner thinks proper. It sometimes happens, indeed, when no ships are on the coast, that a humane and considerate master incorporates his purchased slaves among his domestics; and their offspring at least, if not the parents, become entitled to all the privileges of the native class.
(7) Alexander Falcolnbridge visited Africa in the 1780s. He wrote about what he saw in his book An Account of the Slave Trade on the Coast of Africa (1788).
When the negroes whom the black traders have to dispose of are shown to the European purchasers, they first examine them relative to age. They then minutely inspect their persons, and inquire into their state of health; if they are afflicted with any infirmity, or are deformed, or have bad eyes or teeth; if they are lame, or weak in the joints, or distorted in the back, or of a slender make, or are narrow in the chest; in short, if they have been afflicted in any manner so as to render them incapable of such labour they are rejected. The traders frequently beat those negroes which are objected to by the captains. Instances have happened that the traders, when any of their negroes have been objected to have instantly beheaded them in the sight of the captain.
(8) John Brown, aged 87, interviewed as part of the Federal Writers Project in 1937.
Most of the time there was more than three hundred slaves on the plantation. The oldest ones come right from Africa. My grandmother was one of them. A savage in Africa - a slave in America. Mammy told it to me. Over there all the natives dressed naked and lived on fruits and nuts. Never see many white men. One day a big ship stopped off the shore and the natives hid in the brush along the beach. Grandmother was there. The ship men sent a little boat to the shore and scattered bright things and trinkets on the beach. The natives were curious. Grandmother said everybody made a rush for them things soon as the boat left. The trinkets was fewer than the peoples. Next day the white folks scatter some more. There was another scramble. The natives was feeling less scared, and the next day some of them walked up the gangplank to get things off the plank and off the deck. The deck was covered with things like they'd found on the beach. Two-three hundred natives on the ship when they feel it move. They rush to the side but the plank was gone. Just dropped in the water when the ship moved away.
Folks on the beach started to crying and shouting. The ones on the boat was wild with fear. Grandmother was one of them who got fooled, and she say the last thing seen of that place was the natives running up and down the beach waving their arms and shouting like they was mad. The boat men come up from below where they had been hiding and drive the slaves down in the bottom and keep them quiet with the whips and clubs. The slaves was landed at Charleston. The town folks was mighty mad because the blacks was driven through the streets without any clothes, and drove off the boat men after the slaves was sold on the market. Most of that load was sold to the Brown plantation in Alabama. Grandmother was one of the bunch.
(9) Gad Heuman and James Walvin, The Atlantic Slave Trade (2003)
The number of Africans involved is stunning. Though the history of the Atlantic crossing is remarkably varied and changed across time and from place to place, the evidence remains astounding. Something like 12 million Africans were forced into the Atlantic slave ships, and perhaps 10.5 million Africans survived the ordeal to make landfall in the Americas. Although it would be wrong to concentrate solely on the simple data and to be sidetracked into the statistics of the problem, it is nevertheless vital to get the figures right and to come to as accurate a conclusion as possible about the volume and scale of this enforced human migration. The figures cannot speak for themselves, of course, and must be teased apart to reveal the human experience which lurks behind them. Fortunately, the research of the past thirty years now allows us to make some straightforward assertions about the Atlantic slave trade.
The English were drawn to West Africa by the Portuguese and Spanish successes. Their initial efforts were mainly privateering raids, but by the early seventeenth century the English began to trade seriously in the region, thanks in part to the acquisition of colonies in the Americas. The English slave trade was organised first through state-backed monopoly companies. But from the beginning, interlopers sought to penetrate those trading restrictions. Like others nations before them, the English found that the key to the expansion of their slave trading was to be found in the Americas. The settlement of West Indian islands, notably Barbados and Jamaica, and the development of the Chesapeake colonies, laid the foundations for British colonial demand for imported labour. After experiments with different forms of labour, local settlers in all those places turned to African slaves. In Barbados between 1650 and 1680, the slaves increased from 50 per cent to 70 per cent of the population. In Jamaica the 9,500 slaves of 1673 grew to 100,000 by 1740. The numbers in the Chesapeake were smaller, but still significant. The handful of Africans landed at Jamestown in 1619 had increased, but only to 1,700 by 1660, to 4,000 in 1680, with perhaps an extra 3,000 arriving in the last years of the century. This changed dramatically in the next century, however, when 100,000 Africans were landed in the region.
So expansive was this demand in the Americas that English monopolists were never able fully to satisfy it. Yet by 1670 the British had become the dominant force in the Atlantic trade. Indeed, in the 150 years to 1807 (when the British abolished their slave trade) they carried as many Africans across the Atlantic as all other slave-trading nations combined. They shipped some 3.5 million Africans in those years, at a rate of about 6,700 a year in 1670 and perhaps 42,000 a year a century later.
Three British ports - London, then Bristol and, from about 1750 onwards, Liverpool - dominated the British slave trade. By 1728-1729 half of the British tonnage clearing for Africa came from Bristol, and by the early 1730s Bristol merchants were investing up to £60,000 a year into the slave trade, rising to £150,000 a year at mid-century. But a host of small ports joined in, although often it is true on a very small scale. These included, remarkably enough, Lyme Regis, Whitehaven and Lancaster. Throughout, however, London remained the dominant financial force within the British slave trade. Though ports drew on local backers and skills, London financed most slave-trading investments until the early eighteenth century. From about 1750 onwards that role fell to Liverpool, although London was always vital to the Atlantic trade, accepting bills of exchange used by West Indians, Americans and Britons. From a total of some 11,000 slave voyages made by British ships, about one-half sailed from Liverpool.
Slave trade system
وتجارة الرقيق عبر المحيط الأطلسي فريدة من نوعها ضمن تاريخ الرق العالمي لثلاثة أسباب رئيسية هي:
مدتها - ما يقرب من أربعة قرون تلك المستلهمة: الرجال الأفارقة السود والنساء.
والأطفال الذين حاولوا شرعيته الفكرية نيابة عنه - تطوير أيديولوجية معادية للسود وتنظيمها القانوني، قانون نوير سيئة السمعة.
As a commercial and economic enterprise, the slave trade provides a dramatic example of the consequences resulting from particular intersections of history and geography. It involved several regions and continents: Africa, America, the Caribbean, Europe and the Indian Ocean.
وكثيرا ما تعتبر تجارة الرقيق عبر المحيط الأطلسي أول نظام للعولمة. According to French historian Jean-Michel Deveau the slave trade and consequently slavery, which lasted from the 16th to the 19th century, constitute one of "the greatest tragedies in the history of humanity in terms of scale and duration".
وتربط تجارة الرقيق عبر المحيط الأطلسي، التي كثيرا ما تعرف باسم التجارة الثلاثية، اقتصادات ثلاث قارات. ويقدر أن ما بين 25 و 30 مليون شخص، رجالا ونساء وأطفالا، تم ترحيلهم من ديارهم وبيعهم كعبيد في مختلف نظم تجارة الرقيق. وفي تجارة الرقيق عبر المحيط الأطلسي وحدها، يعتقد أن تقدير أولئك الذين تم ترحيلهم يبلغ نحو 17 مليونا. هذه الأرقام لا تشمل أولئك الذين ماتوا على متن السفن وفي سياق الحروب والغارات المتصلة التجارة.
Slavery in America.
Slavery in America.
In 1619, the Dutch introduced the first captured Africans to America, planting the seeds of a slavery system that evolved into a nightmare of abuse and cruelty that would ultimately divide the nation.
Slavery in America.
Website Name.
Year Published.
Slavery in America.
Access Date.
27 ديسمبر 2017.
المقدمة.
Slavery in America began when the first African slaves were brought to the North American colony of Jamestown, Virginia, in 1619, to aid in the production of such lucrative crops as tobacco. Slavery was practiced throughout the American colonies in the 17th and 18th centuries, and African-American slaves helped build the economic foundations of the new nation. The invention of the cotton gin in 1793 solidified the central importance of slavery to the South’s economy. By the mid-19th century, America’s westward expansion, along with a growing abolition movement in the North, would provoke a great debate over slavery that would tear the nation apart in the bloody American Civil War (1861-65). Though the Union victory freed the nation’s 4 million slaves, the legacy of slavery continued to influence American history, from the tumultuous years of Reconstruction (1865-77) to the civil rights movement that emerged in the 1960s, a century after emancipation.
Play video.
Foundations of Slavery in America.
In the early 17th century, European settlers in North America turned to African slaves as a cheaper, more plentiful labor source than indentured servants (who were mostly poorer Europeans). After 1619, when a Dutch ship brought 20 Africans ashore at the British colony of Jamestown, Virginia, slavery spread throughout the American colonies. Though it is impossible to give accurate figures, some historians have estimated that 6 to 7 million slaves were imported to the New World during the 18th century alone, depriving the African continent of some of its healthiest and ablest men and women.
هل كنت تعلم؟
One of the first martyrs to the cause of American patriotism was Crispus Attucks, a former slave who was killed by British soldiers during the Boston Massacre of 1770. Some 5,000 black soldiers and sailors fought on the American side during the Revolutionary War.
In the 17th and 18th centuries, black slaves worked mainly on the tobacco, rice and indigo plantations of the southern coast. After the American Revolution (1775-83), many colonists (particularly in the North, where slavery was relatively unimportant to the economy) began to link the oppression of black slaves to their own oppression by the British, and to call for slavery’s abolition. After the war’s end, however, the new U. S. Constitution tacitly acknowledged the institution, counting each slave as three-fifths of a person for the purposes of taxation and representation in Congress and guaranteeing the right to repossess any “person held to service or labor” (an obvious euphemism for slavery).
Importance of the Cotton Gin.
In the late 18th century, with the land used to grow tobacco nearly exhausted, the South faced an economic crisis, and the continued growth of slavery in America seemed in doubt. Around the same time, the mechanization of the textile industry in England led to a huge demand for American cotton, a southern crop whose production was unfortunately limited by the difficulty of removing the seeds from raw cotton fibers by hand. In 1793, a young Yankee schoolteacher named Eli Whitney invented the cotton gin, a simple mechanized device that efficiently removed the seeds. His device was widely copied, and within a few years the South would transition from the large-scale production of tobacco to that of cotton, a switch that reinforced the region’s dependence on slave labor.
Slavery itself was never widespread in the North, though many of the region’s businessmen grew rich on the slave trade and investments in southern plantations. Between 1774 and 1804, all of the northern states abolished slavery, but the so-called “peculiar institution” remained absolutely vital to the South. Though the U. S. Congress outlawed the African slave trade in 1808, the domestic trade flourished, and the slave population in the U. S. nearly tripled over the next 50 years. By 1860 it had reached nearly 4 million, with more than half living in the cotton-producing states of the South.
Slaves and Slaveholders.
Slaves in the antebellum South constituted about one-third of the southern population. Most slaves lived on large farms or small plantations; many masters owned less than 50 slaves. Slave owners sought to make their slaves completely dependent on them, and a system of restrictive codes governed life among slaves. They were prohibited from learning to read and write, and their behavior and movement was restricted. Many masters took sexual liberties with slave women, and rewarded obedient slave behavior with favors, while rebellious slaves were brutally punished. A strict hierarchy among slaves (from privileged house slaves and skilled artisans down to lowly field hands) helped keep them divided and less likely to organize against their masters. Slave marriages had no legal basis, but slaves did marry and raise large families; most slave owners encouraged this practice, but nonetheless did not hesitate to divide slave families by sale or removal.
Slave revolts did occur within the system (notably ones led by Gabriel Prosser in Richmond in 1800 and by Denmark Vesey in Charleston in 1822), but few were successful. The slave revolt that most terrified white slaveholders was that led by Nat Turner in Southampton County, Virginia, in August 1831. Turner’s group, which eventually numbered around 75 blacks, murdered some 60 whites in two days before armed resistance from local whites and the arrival of state militia forces overwhelmed them. Supporters of slavery pointed to Turner’s rebellion as evidence that blacks were inherently inferior barbarians requiring an institution such as slavery to discipline them, and fears of similar insurrections led many southern states to further strengthen their slave codes in order to limit the education, movement and assembly of slaves. In the North, the increased repression of southern blacks would only fan the flames of the growing abolition movement.
Rise of the Abolition Movement.
From the 1830s to the 1860s, a movement to abolish slavery in America gained strength in the northern United States, led by free blacks such as Frederick Douglass and white supporters such as William Lloyd Garrison, founder of the radical newspaper The Liberator, and Harriet Beecher Stowe, who published the bestselling antislavery novel “Uncle Tom’s Cabin” (1852). While many abolitionists based their activism on the belief that slaveholding was a sin, others were more inclined to the non-religious “free-labor” argument, which held that slaveholding was regressive, inefficient and made little economic sense.
Free blacks and other antislavery northerners had begun helping fugitive slaves escape from southern plantations to the North via a loose network of safe houses as early as the 1780s. This practice, known as the Underground Railroad, gained real momentum in the 1830s and although estimates vary widely, it may have helped anywhere from 40,000 to 100,000 slaves reach freedom. The success of the Underground Railroad helped spread abolitionist feelings in the North; it also undoubtedly increased sectional tensions, convincing pro-slavery southerners of their northern countrymen’s determination to defeat the institution that sustained them.
Western Expansion and Debate over Slavery in America.
America’s explosive growth–and its expansion westward in the first half of the 19th century–would provide a larger stage for the growing conflict over slavery in America and its future limitation or expansion. In 1820, a bitter debate over the federal government’s right to restrict slavery over Missouri’s application for statehood ended in a compromise: Missouri was admitted to the Union as a slave state, Maine as a free state and all western territories north of Missouri’s southern border were to be free soil. Although the Missouri Compromise was designed to maintain an even balance between slave and free states, it was able to help quell the forces of sectionalism only temporarily.
In 1850, another tenuous compromise was negotiated to resolve the question of territory won during the Mexican War. Four years later, however, the Kansas-Nebraska Act opened all new territories to slavery by asserting the rule of popular sovereignty over congressional edict, leading pro - and anti-slavery forces to battle it out (with much bloodshed) in the new state of Kansas. Outrage in the North over the Kansas-Nebraska Act spelled the downfall of the old Whig Party and the birth of a new, all-northern Republican Party. In 1857, the Supreme Court’s ruling in the Dred Scott case (involving a slave who sued for his freedom on the grounds that his master had taken him into free territory) effectively repealed the Missouri Compromise by ruling that all territories were open to slavery. The abolitionist John Brown’s raid at Harper’s Ferry, Virginia, in 1859 aroused sectional tensions even further: Executed for his crimes, Brown was hailed as a martyred hero by northern abolitionists and a vile murderer in the South.
Civil War and Emancipation.
The South would reach the breaking point the following year, when Republican candidate Abraham Lincoln was elected as president. Within three months, seven southern states had seceded to form the Confederate States of America; four more would follow after the Civil War (1861-65) began. Though Lincoln’s antislavery views were well established, the central Union war aim at first was not to abolish slavery, but to preserve the United States as a nation. Abolition became a war aim only later, due to military necessity, growing anti-slavery sentiment in the North and the self-emancipation of many African Americans who fled enslavement as Union troops swept through the South. Five days after the bloody Union victory at Antietam in September 1862, Lincoln issued a preliminary emancipation proclamation, and on January 1, 1863, he made it official that “slaves within any State, or designated part of a State…in rebellion,…shall be then, thenceforward, and forever free.”
By freeing some 3 million black slaves in the rebel states, the Emancipation Proclamation deprived the Confederacy of the bulk of its labor forces and put international public opinion strongly on the Union side. Some 186,000 black soldiers would join the Union Army by the time the war ended in 1865, and 38,000 lost their lives. The total number of dead at war’s end was 620,000 (out of a population of some 35 million), making it the costliest conflict in American history.
The Legacy of Slavery.
The 13th Amendment, adopted late in 1865, officially abolished slavery, but freed blacks’ status in the post-war South remained precarious, and significant challenges awaited during the Reconstruction period (1865-77). Former slaves received the rights of citizenship and the “equal protection” of the Constitution in the 14th Amendment (1868) and the right to vote in the 15th (1870), but the provisions of Constitution were often ignored or violated, and it was difficult for former slaves to gain a foothold in the post-war economy thanks to restrictive black codes and regressive contractual arrangements such as sharecropping.
Despite seeing an unprecedented degree of black participation in American political life, Reconstruction was ultimately frustrating for African Americans, and the rebirth of white supremacy–including the rise of racist organizations such as the Ku Klux Klan–had triumphed in the South by 1877. Almost a century later, resistance to the lingering racism and discrimination in America that began during the slavery era would lead to the civil rights movement of the 1960s, which would achieve the greatest political and social gains for blacks since Reconstruction.
Black History.
Follow HISTORY.
© 2017, A&E Television Networks, LLC. كل الحقوق محفوظة.
We know you love history. Sign up for more!
Get the Inside HISTORY newsletter for in-depth historical articles and videos.
You're almost done!
You will soon receive an activation email. Once you click on the link, you will be added to our list. If you do not receive this email, please contact us. To ensure delivery to your inbox, add us to your address book.
Oops, there's a problem.
At this time we are unable to complete your subscription.
This email address has been previously opted out from receiving any emails from A+E Networks. If you changed your mind, please contact us and indicate that you would like to subscribe to HISTORY emails.
You have already subscribed to this list.
If you completed your subscription and still have not received an email, please contact us.
Oops, there's a problem.
At this time we are unable to complete your subscription.
This email address has been previously opted out from receiving any emails from A+E Networks. If you changed your mind, please contact us and indicate that you would like to subscribe to HISTORY emails.
مثلث التجارة.
في 1560، السير جون هوكينز رائدة في سبيل المثلث الرقيق الذي سيعقد بين انكلترا وأفريقيا وأمريكا الشمالية. في حين أن أصول تجارة الرقيق من أفريقيا يمكن أن ترجع إلى أيام من الإمبراطورية الرومانية، كانت رحلات هوكينز أول رحلة لإنجلترا. وسوف تشهد البلاد تجارة الرقيق تزدهر من خلال أكثر من 10،000 رحلة مسجلة حتى 1807 مارس عندما ألغى البرلمان البريطاني في جميع أنحاء الإمبراطورية البريطانية وعلى وجه التحديد عبر المحيط الأطلسي مع مرور قانون تجارة الرقيق.
وكان هوكينز على دراية تامة بالأرباح التي يمكن أن تتحقق من تجارة الرقيق، وقام شخصيا بثلاث رحلات. كان هوكينز من بليموث، ديفون، إنجلترا وكان أبناء العم مع السير فرانسيس دريك. ويزعم أن هوكينز كان أول فرد يحقق أرباحا من كل ساق من التجارة الثلاثية. وكانت هذه التجارة الثلاثية تتألف من السلع الإنجليزية مثل النحاس والقماش والفراء والخرز التي يجري تداولها على الأفارقة للعبيد الذين تم الاتجار بهم فيما بعد على ما أصبح يعرف باسم المرور المتوسط الشائن. وأدى ذلك إلى نقلهم عبر المحيط الأطلسي إلى السلع التي تم إنتاجها في العالم الجديد، ثم نقلت هذه السلع مرة أخرى إلى إنجلترا.
وكان هناك أيضا تباين في هذا النظام التجاري الذي كان شائعا جدا خلال الحقبة الاستعمارية في التاريخ الأمريكي. وتداولت إنجلترا الجديدة على نطاق واسع، حيث قامت بتصدير العديد من السلع مثل الأسماك، وزيت الحوت، والفراء، والروم، واتبعت النمط التالي الذي حدث على النحو التالي:
نيو إنغلاندرس المصنعة والشحوم الروم إلى الساحل الغربي من أفريقيا في مقابل العبيد. تم أخذ العبيد على الطريق الأوسط & # 39؛ إلى جزر الهند الغربية حيث تم بيعها للدبس والمال. سيتم إرسال دبس السكر إلى نيو إنجلاند لجعل الروم والبدء في نظام التجارة بأكمله في جميع أنحاء مرة أخرى.
في العصر الاستعماري، لعبت مختلف المستعمرات أدوارا مختلفة في ما تم إنتاجه واستخدامه لأغراض تجارية في هذه التجارة الثلاثية. ومن المعروف أن ماساتشوستس ورود آيلاند تنتجان أعلى نوعية من الروم من الدبس والسكريات التي تم استيرادها من جزر الهند الغربية. وستثبت عمليات التقطير من هاتين المستعمرتين أهمية حيوية لاستمرار تجارة الرقيق الثلاثية التي كانت مربحة للغاية. كما لعب إنتاج التبغ والقنب في ولاية فرجينيا دورا رئيسيا وكذلك القطن من المستعمرات الجنوبية.
وكان أي محصول نقدي والمواد الخام التي يمكن أن تنتج المستعمرات أكثر من موضع ترحيب في انكلترا وكذلك في جميع أنحاء أوروبا للتجارة. ولكن هذه الأنواع من السلع والسلع كانت كثيفة العمالة، لذلك اعتمدت المستعمرات على استخدام الرقيق لإنتاجها مما ساعد بدوره على تأجيج ضرورة استمرار المثلث التجاري.
وبما أن هذه الحقبة تعتبر عموما عصر الإبحار، فقد تم اختيار الطرق التي تم استخدامها بسبب الرياح السائدة والأنماط الحالية. وهذا يعني أنه كان أكثر كفاءة بالنسبة للبلدان الواقعة في أوروبا الغربية أن تبحر أولا جنوبا حتى تصل إلى المنطقة المعروفة ب "الرياح التجارية" قبل أن تتوجه غربا نحو منطقة البحر الكاريبي بدلا من إبحار مسار مستقيم للمستعمرات الأمريكية.
ثم في رحلة العودة الى انكلترا، وسفينة سوف يسافر "غولف ستريم & # 39؛ وتوجه في اتجاه الشمال الشرقي باستخدام الرياح السائدة من الغرب إلى السلطة أشرعة بهم.
من المهم أن نلاحظ أن تجارة المثلث لم تكن مسؤول & # 39؛ أو نظام جامد للتجارة، ولكن بدلا من ذلك الاسم الذي أعطي لهذا الطريق الثلاثي التجارة التي كانت موجودة بين هذه الأماكن الثلاثة عبر المحيط الأطلسي. وعلاوة على ذلك، توجد طرق تجارية أخرى على شكل مثلث في هذا الوقت. ومع ذلك، عندما يتحدث الأفراد عن تجارة المثلث، فإنها عادة ما تشير إلى هذا النظام.
Comments
Post a Comment